• White Shaw posted an update 1 year, 7 months ago

    در صورت مشاهده این علائم ما می توانیم با استفاده از به روز ترین تجهیزات پزشکی اقدام به رفع آن در کوتاه ترین زمان کنیم. اگر بخواهید خودتان سوند را بیرون بیاورید، نسبت به متخصصین ما زحمت بیشتری را متحمل می شوید و زمان بیشتری نیز باید صرف کنید. کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پزشکی بالینی ابن سینا می باشد. تحریک میزراه یا به عنوان بخشی از عشقبازی یا برای خودارضایی استفاده می‌شود.

    قبل از اینکه سوند خود را بردارید، تمام وسایل مورد نیاز خود را از جملهسرنگو یک پد جاذب را جمع کنید. به شما همان سرنگ اندازه ای را می دهند که برای باد کردن بادکنک استفاده شده است. 1- سر سوند به صورت یک بالن یا حباب کوچک است که در داخل مثانه باز می شود اگر این بالون کوچک قبل از رسیدن به مثانه باز شود می تواند سبب درد و خونریزی در مجرا شود. دقت کنید دستی که ناحیه فرج را لمس کرده باشد آلوده است و باید به جاهای حساس و استریل شده برخورد نکند مگر این که دوباره استریل شود.

    در این مطالعه هدف ما تعیین تأثیر مداخله آموزشی به روش شبیه‌سازی بر رعایت استانداردهای مهارت تعبیه کاتتر ادراری توسط کارورزان پزشکی می‌باشد. پس از فرا رسیدن زمان نصب سوند، در صورتی که ما از آمادگی شما اطمینان حاصل کردیم، خدمات نصب سوند در منزل را با استفاده از جدید ترین تجهیزات به شما ارائه می دهیم. • ابتدا لازم است که ناحیه تناسلی را کاملا ضد عفونی کنید و نظافت آن را رعایت کنید، زیرا در صورت آلوده بودن ناحیه تناسلی هنگام نصب سوند ممکن است آلودگی به داخل مثانه و مجرای ادراری نفوذ کند و موجب عفونت مثانه شود. • بیماری های مثانه، هایپرتروفی، بزرگی غده پروستات و حتی سرطان پروستات هرکدام از عوامل شایع در مسدود شدن مجاری ادراری هستند که موجب تنگی و چسبندگی پیشابراه می شوند و افراد در هنگام بروز هر یک از این بیماری ها ملزم به استفاده از سوند می شوند.

    اما در هنگام استفاده از سوند برای زنان و دختران باکره ممکن است سوالاتی پیش بیاید که در این محتوا به برخی از سوالات در این مورد پاسخ خواهیم داد. اگر ظرف ۶ الی ۸ ساعت ادرار به داخل کیسه جریان نیافت و مطمئن شدید که سوند شما پیچ خوردگی نداشته و یا خم نشده است به مرکز درمانی مراجعه فرمایید . در فاصله ۲۰ – ۱۶ سانتی متری که ناحیه اسفنکتر خارجی است ، ممکن است مقاومتی احساس گردد. از بیمار بخواهید اسفنکتر را شل کند و نفس عمیقی بکشد ؛ این کار ممکن است عبور سوند را تسهیل نماید.

    برای بیمارانی که مدت زمان طولانیقادر به تخلیه مثانه نیستند استفاده می شود. در واقع پاسخ به این سوال خیر است چرا که عمل سوند گذاری در مجرای ادرار صورت می گیرد و به واژن ربطی ندارد اما باید به این مورد دقت کرد که حتما از افراد حاذق و ماهر برای عمل سوند گذاری استفاده کنید تا خیال و ترس پارگی پرده بکارت را در اثر سوند گذاری نداشته باشید. افرادی نیز هستند در هنگام نصب و استفاده از سوند دچار عوارض جانبی نا خواسته ای می شوند که از آن می توان به عفونت ادرار اشاره کرد و ممکن است شما نیاز به تعویض و برداشتن سوند زوتر از موعد نیاز پیدا کنید. این سوند عموما در مجاری ادراری و پیشابراه نصب نمی شود و ممکن است به صورت طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرد. ما به شما این سوند را به عنوان جایگزین مناسبی برای سوندهای مجاری توصیه می کنیم. نوع دیگری از سوند، سوند معده است که هیچ گونه ارتباطی با سوند های ادراری ندارد.

    با ثبت نظر درباره این مقاله، مجموعه دکتر مهندس را در راستای تولید مقالات کاربردی راهنمایی کنید. در صورت بند ‌آمدن سوند یا بروز علائم درد و عفونت باید سوند را تعویض کنید. خود سوند و نیز پیشابراه و پوست اطراف آن را هنگامی که سوند در بدن قرار دارد، روزانه با آب و صابون بشویید. ورود ادرار به لوله جمع آوری کننده، به معنای مناسب بودن موقعیت سوند است. اگر در این مرحله با مقاومت زیادی مواجه هستید ، سوند را به زور نرانید زیرا این رویکرد احتمالا ناموفق خواهد بود و ممکن است به ترومای پیشابراه بینجامد. برخی مواقع ممکن است هنگام تعبیه سوند، با انغباض ماهیچه و اسپاسم مواجه شویم.

    پس از پوشاندن ناحیه عانه و پروگزیمال رانها با پارچه، شفت پنیس را با دست غیرغالب خود بگیرید و پنیس را در حالت کشیده با زاویه قائمه نسبت به صفحه بدن بیمار نگه دارید. این سوند عوارض جانبی در اثر استفاده از سوند را به حداقل می رساند و نصب آن بسیار ساده تر است و ما می توانیم نصب هر دو مدل سود مذکور را برای شما و یا بیمارتان در منزل انجام دهیم. هنگامي که جريان ادرار قطع شد، کاتتر را بايد درآورد و نمونه را براي کشت و آزمايش کامل ادرار فرستاد.

    در این مقاله سوندگذاري تشخيصي پيشابراه به وسيله يک سوند بدون بالون در يک شيرخوار پسر توضیح داده شده است. در مواردی که سوند ادراری باید به طور مداوم وصل شود ، سوند باید حداقل هر 45 روز یکبار تعویض شود. برای سوندگذاری در خانه ، ابتدا اطلاعات دقیق از بیماران / بستگان بیمار بدست می آید. برای انجام سوندگذاری در منزل ، ابتدا باید پزشک درخواست کند و پروسه درخواست سوندگذاری به برنامه درمانی اضافه شود. قیمت سونداژ در منزل برایکودکان نیز تفاوت دارد و در موارد ضروری حتما باید توسط متخصص ماما انجام شود.

    انديکاسيون‌هاي درماني براي سوندگذاري پيشابراه عبارتند از احتباس ادراري حاد (به منظور رفع فشار)، وجود خون و لخته خون در مثانه (به منظور شستشوي مداوم مثانه) و تجويز داروها. سوند ادرار و کاتتر ادرار، لوله باریکی است که قدرت تخلیه ادرار از مثانه را دارد و در عین حال انعطاف‌پذیر است. همچنین فردی که سونداژ گذاری می‌کند، باید تمام اصول بهداشتی را رعایت کنند. تخلیه ادرار به کیسه ادرار وصل به لوله سوند ادراری کنترل می شود.

    هنگامي که هر يک از اين يافته‌ها در يک بيمار ترومايي وجود داشته باشد، بايد قبل از گذاشتن سوند داخل مثانه، اورتروگرافي رتروگراد به منظور بررسي و رد پارگي پيشابراه انجام شود. يک انديکاسيون تشخيصي شايع براي سوندگذاري پيشابراه، نياز به جمع‌آوري نمونه استريل براي کشت و آزمايش کامل ادرار است؛ به ويژه هنگامي که گرفتن نمونه از يک کودک خردسال فاقد توانايي کنترل ادرار، به لحاظ طبي اهميت داشته باشد. همچنين از سوندگذاري پيشابراه ممکن است براي انجام سيستواورتروگرافي حين ادرار يا پايش برون‌ده ادرار در بعضي از بيماران جراحي‌شده يا بيماران بسيار بدحال استفاده شود.

    پیرسینگ‌های مختلف در ناحیه تناسلی می‌توانند میزراه را در حین آمیزش جنسی تحریک کنند. اگرچه بعضي از پزشکان به جاي سوند در شيرخواران از لوله‌هاي تغذيه با اندازه مناسب استفاده مي‌کنند، براي سوندگذاري پيشابراه نبايد از لوله تغذيه استفاده کرد. اشکال لوله تغذيه اين است که اگر با طول بيش از حد وارد مثانه شود، ممکن است درون مثانه گره بخورد و اين گره مانع خارج شدنش شود. کنتراانديکاسيون‌هاي نسبي سوندگذاري پيشابراه عبارتند از ناهنجاري‌هاي آناتوميک عمده و شناخته‌شده در مجاري ادراري تحتاني و بازسازي اخير پيشابراه يا گردن مثانه.

    هیچ‌وقت به‌طور سرخود و بدون مشورت با پزشك برای خود یا اطرافیان خود سوند نگذارید. خارج کردن ترشحات چرکی و ادرار عفونی در بیمارانی که دچار ادرار عفونی شده اند . خارج کردن خون و لخته ها از مثانه در بیمارانی که خونریزی از مثانه دارند .

    عوارض ناشی از استعمال سوندها ،گاهی خطرات جدی از جمله ” عفونت های خونی ” و یا مرگ و میر را به دنبال خواهند داشت . این مطالعه با هدف تعیین شیوع عفونتهای باکتریال مجاری ادراری پس از سوندگذاری وتعیین الگوی مقاومت آنتی بیوتیکی باکتری های جدا شده از بیماران انجام گرفت. در ابتدا سونداژ در بیمارستان انجام می شوداما در بسیاری از موارد بعد از مرخص شدن باید خارج کردن سوند و تعویض سوند در منزلانجام شود.

    باید از پارچه و سینی سونداژ استفاده کنند تا وسایل آلوده نشوند و اگر خود بیمار نسبت به این کار اقدام کرد باید وسیله ها را بین ران خود قرار دهند. قبل از شروع به انجام سوند گذاری نسبت به استریل کردن دست ها باید اقدام شود و از تمیز بودن دست ها مطمئن شوید. امروزه در اکثر بیمارانی که بلند شدن از تخت برای آن ها دشوار است استفاده از سوند ضروری است تا دفع ادرار آن ها با سوند انجام شود.

    ممکن است مجددا به دليل انقباض اسفنکتر خارجي مثانه مقاومتي احساس شود. با حفظ کشش روي آلت و همزمان فشار آرام و مداوم سوند، مي‌توان بر اين مقاومت هم غلبه کرد. پس از آن که سوند وارد مثانه شد، ادرار بايد از طريق آن به محفظه مخصوص تخليه شود. در بسياري از درمانگاه‌ها و بيمارستان‌ها پيش از شروع سوندگذاري ژل لوبريکانت روي کاتتر ماليده مي‌شود. در بعضي از مراکز طب اطفال همچنين مقداري از لوبريکانت به وسيله يک سرنگ بدون سرسوزن وارد پيشابراه مي‌شود.

    سونده معده لوله باریک و منعطفی است که از آن برای رساندن آب و مواد غذایی به معده هنگامی که فرد توانایی خوردن و آشامیدن را ندارد استفاده می شود، به گونه ای که به بینی متصل می شود و غذا را از راه بینی به معده می رساند. نتایج این بررسی بیانگر افزایش مقاومت باکتریهای ذکر شده نسبت به آمپی سیلین و پنی سیلین G ، لزوم جایگزینی آنها با آنتی بیوتیک های دیگرو در صورت امکان عدم استفاده از سوندهای ادراری می باشد. با این حال ، در صورت بیرون کشیدن ، ممکن است تحریک ، خونریزی و درد ایجاد شود.

    با کمک هوم سرویز تمام خدمات سونداژ در منزل و تعویض سوند در منزلانجام می شود. اگر یک بالون در نوک کاتتر وجود داشته باشد، آب داخل بالون باید تخلیه شود. این روند معمولاً بدون درد است، مگر اینکه در دستگاه ادراری تحریک وجود داشته باشد. اگر روند دردناک است، یک دارو موضعی را می توان برای بی حس کردن منطقه استفاده کرد.

dealz123.com
Logo
Register New Account
Reset Password
Shopping cart