• Sweet Wiley posted an update 1 year, 7 months ago

    یک روانشناس درباره هدف زوجین از بچه دار شدن و نحوه صحیح برخورد با فرزندان توضیحاتی داد. برای آشناکردن کودک با تهدیدها پیش از موعد اقدام نکنیم، زمانی دست به کار بشویم که در معرض تهدید است، مانند مواجهه کودک با جسم داغ است تا زمانیکه در معرض آن قرار نگرفته هشدار دادن به او بی‌معناست و اثری ندارد. به عنوان مثال در رفتار با نوجوان ۱۳ ساله خود باید بدانید که فرزند در این سن نباید دسترسی نامحدود به اینترنت و تلویزیون را در اتاق خصوصی خود داشته باشد. دسترسی به تکنولوژی های دیگر هم باید پس از گذشت چند ساعت محدود شود. اما همانطور که می دانید راه گریزی از این موقعیت وجود ندارد.

    بعنوان مثال پدر مادری که اصلا طاقت ریسک و خطر را ندارند، فرزندی منزوی و ترسو خواهند داشت که همیشه از ابراز وجود خود خواهند ترسید. آنها هرگز خواهند توانست برای زندگی خود و علائق خود تصمیم بگیرند. چه در دوران کودکی به بازی ها یا سرگرمی هایی که پدر و مادر تایید می کنند تنها می آموزند که بدنبال همه کارهایی بروند که آنها موافق باشند نه خودشان. پس بعدها که بزرگتر شوند در انتخاب رشته، انتخاب شغل، انتخاب همسر، محل زندگی و … به دنبال نظر آنها خواهند بود و به هیچ عنوان توان تصمیم گرفتن به تنهایی را نخواهند داشت. تحقیقات نشان داده زمانی که پدر و مادر در تربیت فرزند تفاهم نداشته باشند مشکلات رفتاری بیشتری در فرزندان‌شان نسبت به سایر کودکان در خانواده‌هایی که این موضوع برایشان چالش نیست وجود دارد.

    با این کار هم شصیت او را شکل می دهید و هم به او می آموزید که باید به دیگران احترام بگذارد. مادر باید در خانه مسئولیت ها افراد را به آنها بگوید و از همان کودکی یک سری مسئولیت ها را برای پسر خود تعیین کند. پدر در به دست آوردن دید درست فرزند نسبت به دنیا نقش پررنگی دارد. کنار هم در آرامش برای صَرف غذا نشستن، راه خوبی برای تقویت پیوندهای خانوادگی است.

    به دلیل همین ارتباط بیشتر مادر با کودک اصولا تربیت کودک بیشتر با مادر انجام می شود.این موضوع نشان دهنده آن نیست که پدر نقشی ندارد و باید خود را کنار بکشد. سعی کنید در رفتار و گفتار خود برای فرزند دخترتان ارزش قائل شوید و همواره به او احترام بگذارید 2. ارتباط صمیمی و حمایت عاطفی مادران از دخترانشان یکی از مناسب‌ترین روش‌های تربیتی خواهد بود 3. هرگز نباید والدین فرزند دختر خود را به خاطر جنسیتش مورد تشویق یا تنبیه قرار دهند 4. همان‌طور که میدانید اساس شکل‌گیری شخصیت فرزندان در آینده، بستگی به تربیت و چگونگی رفتار با آنها در دوران کودکی دارد و به همین دلیل است که تربیت فرزندان بزرگ‌ترین مسئولیت والدین محسوب می‌شود؛ چراکه سلامت روان، روابط خوب و در کل آینده کودکان به این مسئله مربوط می‌شود.

    مشاور به شما کمک می کند که بتوانید با یکدیکر صحبت کنید و به حرف های یکدیگر گوش دهید. او به شما آموزش می دهد که از دعوا در مورد تربیت فرزند دست بردارید و به اتحاد در برخورد با فرزندتان برسید. همیشه موضوع درست یا غلط بودن روش تربیتی، برنده بودن یا بازنده بودن در اختلافات نیست. موضوع این است که فرزندتان نباید از این اختلاف به نفع خود سوءاستفاده کند، یاد بگیرد باج بگیرد و به خواسته هایش برسد. زمانی که با همسرتان در مورد قوانین به توافق رسیدید، آنها را به فرزندتان نیز اطلاع دهید. اطلاع از قوانین خانه باعث می شود که او حدود رفتاری خود را بشناسد و احتمال نیاز به تنبیه کمتر شود.

    همان طور که پیش تر هم عنوان شد، فرزندان در سنین نوجوانی گرایش بسیار زیادی به سمت دوستان و هم سن و سالان خود پیدا می کنند. در واقع این گرایش تا حدی است که در اغلب موارد نوجوان بیشتر از والدین خود به دوستانش اعتماد می کند. در واقع اگر شما ابتدا به درستی به نظر یا خواسته فرزند خود گوش داده و نکات مثبت نظریه او را تایید کنید، نوجوانتان به هدف خود که همان پذیرش بزرگ و منطقی بودن است دست پیدا کرده و اکنون آماده شنیدن نظریه شما است.

    ویژگی های والدین موفق در تربیت فرزند

    اگر مسئله ای وجود دارد که باید بر سر آن تصمیم گیری تربیتی داشته باشید، این کار را زمان انجام دهید که آرام هستید و می توانید به نقطه نظرات همسرتان بدون دعوا و انتقاد گوش دهید. والدین غیردرگیر به کودک خود اجازه می‌دهند بیشتر آنچه را که می‌خواهد انجام دهد. ارتباطات آن‌ها باز است اما این والدین به فرزندان اجازه می‌دهند تا خود تصمیم بگیرند تا این که به آن‌ها جهت بدهند. آن‌ها از سبک نظم و انضباط سخت و امکان مذاکره کمی استفاده می‌کنند. به طور مثال سپاسگزاری کردن رو برای شامی که برای فرزند خود تهیه کردین یا کادو تولدی که پدربزرگ و مادربزرگ به فرزند شما هدیه میکنن، با سادگی و مهربانی به کودک خودتون یاد بدین.

    بیش‌تر با آن‌ها گپ بزنید تا در مورد علائق، سرگرمی‌ها، برنامه‌ها و سایر جزئیات زندگی‌شان بدانید. بیش از حد کنجکاوی نکنید یا آن‌ها را برای صحبت کردن تحت فشار نگذارید. وقتی آن‌ها به شما اعتماد کنند، خودشان همه چیز را به شما خواهند گفت. یک کودک به نوجوان تبدیل می‌شود و تازه در دوران نوجوانی بلوغ را نیز تجربه می‌کند.

    چگونه مراقب فرزندانمان در اینترنت باشیم؟

    روش‌های تربیتی باید متناسب با سن و جنس کودک انتخاب شود تا اثربخش باشد؛ چون که فرزند شما دختر است، در ادامه به نکاتی در این زمینه می‌پردازم. ‏والدین باید با بهره گیری از این 4 روش و الگوهای متفاوت تربیتی ، یک شیوه متعادل تربیتی را بکار گیرند وعشق خود را نثار کودکان کرده و با تعیین محدودیت ها، آن ها را در مسیر درست قراردهند. در سال 2017 بود که این زوج آشکار کردند در حال جا انداختن یک سنت جدید درباره کودکانشان هستند. آن‌ها توضیح دادند که در حال عادت دادن کودکانشان به دریافت نکردن هدیه در کریسمس هستند و دلیل این تصمیم را لوس شدنِ کودکانشان اعلام کردند. ظاهرا این زوج احساس کرده‌اند هدیه‌های فراوانِ پدربزرگ و مادر بزرگ باعث شده کودکانشان قدر این هدایا را ندانند. چند وقت پیش بود که کریستن بل به همراه همسرش یعنی دکس شپرد خاطره‌ای درباره نحوه برخورد با فرزند سه ساله‌شان، دلتا تعریف کردند که تا حدی حاشیه ساز شد.

    ماییم بیالیک؛ عدم استفاده از دارو و آنتی بیوتیک در درمان کودکان

    والدین باید بدانند که هیچ صفت خوب و یا بدی نیست مگر این‌که به تدریج در بچه شکل می‌گیرد؛ یعنی لحظه به لحظه زندگی با او (سخنان، رفتار، حالات، نگاه‌ها و…) در تربیت او اثر دارد. نیاز به احترام و تکریم که باعث می‌شود کودک خود را محترم بداند و رفتار محترمانه در پیش گیرد و احترام به دیگران را یاد گیرد. جو خانوادگی را چنان فراهم می‌کند که فرزندان احساس می‌کنند با آرامش می‌توانند دیدگاه‌های خود را در همه ابعاد زندگی مطرح کنند. حضانت مربوط به جسم کودک (فرزند) است و نگهداری و مواظبت، مراقبت، نظافت و تغذیه را شامل می شود.

    شما باید شیوه تربیتی را انتخاب کنید که با آن ارتباط بهتری برقرار کرده اید . برخی از والدین شیوه ای را بر می گزینند که والدینشان برای تربیت آنان داشته است زیرا می پندارند که این شیوه بر روی آنان تاثیر گذار بوده اما برخی از والدین با شیوه تربیتی که والدینشان برای آنان داشته به هیچ وجه موافق نیستند. پس بهتر است دیگر به خودمان بیاییم و بیاندیشیم که بهترین کار و خوبی در حق فرزندانمان این است که عزت نفس آنها را بالا ببریم و برای کارهای خوبی که میکنند آنها را تشویق کنیم نه تحقیر. درست است که خانه‌ی شما به‌هم ریخته می‌شود، لباس‌های چِرک بر روی هم انباشته می‌شوند و کُلی کار روی سرتان ریخته است اما شاید همین حالا کودک‌تان خندیده باشد.

    در نظر داشتن جایزه‌های گاه به گاه و هر چند وقت یک‌بار به فرزند شما این حس رو میده که شما چقدر از کار خوب و درستی که اون انجام داده متشکر و قدردان هستین. نکته طلایی جایزه دادن اینه که جایزه نباید برای فرزندتون قابل پیش بینی باشه. اینطوری جایزه تبدیل به محرک انجام کار خوب نمیشه و خوب بودن اون کار هست که به عنوان انگیزه انجام کار درست و خوب در صدر قرار میگیره. بچه ها نباید احساس کنن که در این به اشتراک گذاشتن احساسات و افکارشون، شما از اونها آتو می‌گیرین، از دستشون ناراحت میشین یا اینکه اونها رو به خاطر فکر یا احساسی که دارن قضاوت میکنین. شما میتونین به عنوان یه خانواده مفاهیمی چون رضایت، مصرف‌گرایی و خودخواهی، که در جامعه امروز به شدت رایج هستن رو فراموش کنین و به جای این مفاهیم سعی کنین فرزندانی خوش مشرب، با سخاوت و همدل رو به جامعه تحویل بدین.

    امروزه تحقیقات وسیعی در زمینه نوزادان انجام شده و نتایج بدست آمده نشان می دهد تماس بدنی مادر به ویژه ماساژ دادن سر و پشت کودک اثر روانی بسیار بالایی در او دارد. با یکدیگر صحبت کنید و به توافق برد بردی که به نفع فرزندتان نیز هست برسید. وقتی کودک ببیند خود والدین برای حرف یکدیگر ارزشی قائل نیستند او نیز برای حرف‌هایشان ناخودآگاه ارزشی قائل نخواهد بود. والدین برای کودک سمبل بزرگترهایی عاقل، باغ و با تجربه هستند که کودک مسیرشان را الگوی خود قرار دهد اما وقتی ببیند خود والدین به چنین مسیری اعتقاد ندارند و بر سر آن با هم اختلاف دارند او نیز به درایت والدین شک خواهد کرد. حفظ و تقویت پیوند زناشویی، پرورش فرزندان شایسته و پای بندی به ارزش های اخلاقی، از ویژگی های یک خانواده متعادل و خوشبخت است. کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکیو دانلود کتاب صوتیاست که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند.

    اما در واقع برای رفتار با نوجوان ۱۳ ساله و بزرگ تر از آن لازم است تا زمانی که متوجه مشکلی نشده اید یا احساس خطر نکرده اید، به حریم خصوصی فرزندتان تجاوز نکنید. یکی از مهمترین موارد در روانشناسی بلوغ پسران که اغلب در مورد آن صحبت می شود، احترام به حریم خصوصی نوجوان است. نوجوانان به خصوص نوجوانان پسر علاقه بسیار زیادی به ایجاد یک حریم خصوصی دارند. و سپس نکات مثبت راه پیشنهادی خود را عنوان کنید و در انتها با عنوان اینکه “می پذیرم تو بزرگ شده ای و می توانی بهترین انتخاب را داشته باشی ” از او حمایت کنید. تقریباً در ۹۹% از موارد نوجوان بعد از مشاهده این فتار دست از طغیان برداشته و پیشنهاد پدر و مادر را می پذیرد.

    این آموزشها با توجه به سن تغییر می کند، اما همیشه مورد نیاز خواهد بود. در خانه هنگامی که بچه های کوچک هستند، ما شروع به آموزش تنها یک چیز میکنیم و آن اطاعت است. ما تنها بر این اساس عمل میکنیم و مجبور نیستیم هیچ یک از بقیه موارد را انجام دهیم. مادری به کودک ۲ ساله‌اش که شکلات می‌خواهد، جواب منفی می‌دهد. کودک هیاهو به پا کرده و سروصدا راه می‌اندازد و در مقابل، مادر سعی می‌کند با گفتگو و منطق کودک را قانع کند؛ اما…

    گاه کودک نه تنها به دنبال همدل و غمخوار بلکه شریکی برای شادی هایش می گردد. زیرا سبب رضایت او شده و علاقه بیشتری نسبت به نظم و ترتیب دادن به اتاقش نشان خواهد داد. در این مواقع با ادای جملاتی مشابه جملات فوق می توانید رفتار او را هدایت و در او ایجاد توانایی کنید. در سنین دیگری کودک می‌خواهد مستقل شود و دائما نه می‌گوید.

    در واقع کودکان وقتی قصه ها را می شوند، نسبت به محیط اطراف خود اطلاعات مختلفی به دست می آورند و وقتی که با نمونه مشابهی در دنیای واقعی آن رو به رو می شوند می توانند واکنش مناسب تری داشته باشند، در واقع تعادل ذهنی آنها حفظ می شود و توانایی آن ها در حل مسائل بالا می رود. شنیدن قصه توسط کودکان می تواند منجر به بالا رفتن تمرکز و مهارت خوب شنیدن شود. پس تاثیر قصه های کودکانه را در تربیت فرزندان خود دست کم نگیرید و البته توجه داشته باشید که داستان های مناسبی را برای کودکان خود انتخاب کنید. در نتیجه این دوگانگی منجر به استرس و اضطراب در کودک می‌شود. زیرا نمی‌داند با انجام رفتاری خاص آیا مورد تنبیه قرار می‌گیرد یا تشویق می‌شود.

    به گفته دکتر دونالد وینیکوت (متخصص و روانکاو مشهور انگلیسی) والدین امروزی شکل دهنده سلامت روانشناختی در نسل بعدی هستند، مشخصا میزان این تاثیر گذاری در نوع تربیت فرزندان و بازتاب آن خود را نشان خواهد داد. ۴- والدینی که بنا به شرایط هم از ویژگی‌های مثبت رسانه‌ها می‌گویند و هم به ویژگی‌های منفی رسانه‌ها اشاره دارند. این والدین به جنبه‌های خوب پیام‌های رسانه‌ای اشاره می‌کنند و فرزندانشان را تشویق می‌کنند تا این جنبه‌های خوب را فراگیرند و از سویی به رفتارهای ناشایست شخصیت‌ها اشاره می‌کنند تا فرزندانشان نگاهی انتقادی نسبت به آن‌ها داشته باشند. تحقیقات مشخص کرد والدینی که در ارتباطات خود صریح و شفاف بوده ، قوانین خانواده را بخوبی رعایت می کردند و انتظارات بالایی از فرزندانشان داشتند، دوست داشتند فرزندانی تربیت کنند که شایستگی اجتماعی بالاتری داشته و کمتر سرکشی کنند. حتی اگر تنها همسرتان مسئول تربیت فرزندتان بوده است، باز هم شما به دلیل عدم همکاری و همراهی در این موضوع مسئول بخشی از اشتباهات رفتاری او هستید.

    چون تربیت بالاخره یک فرمول‌هایی دارد، روی آن سالیان سال کار شده است. شما می‌بینید از زمان حضرت آدم (ع) بزرگان ما، اندیشمندان ما، متفکّرین ما روی موضوع و مقولۀ تربیت کار کردند. به این دلیل است که آن کسی که متربّی است و قرار است تربیت شود، پیچیده‌ترین موجود عالم امکان است و لذا نمی‌شود این را لزوماً با یک تجربۀ شخصی، با یک دوست داشتن تربیت کنیم. حتماً این کار باید بر اساس یک فرمول‌هایی، روش‌هایی، اصولی، مبانی پیش برود و تربیت محقّق شود. والدین باید با فرزندانشان رفیق باشند، همدلی کنند و گوش شنوا داشته باشند. اینکه بتوانیم واقعاً با تمام وجود به بچه‌ها گوش بدهیم، مهم‌ترین قدم را برداشته‌ایم.

    فرزندان نوجوان‌تان هر کجا که هستند – در یک مهمانی، با گروهی از نوجوانان یا مشغول صرف شب در یک مکان دوستانه – باید با شما ارتباط داشته باشند. اگر مشکلی پیش آمده و هیچ راهی برای بازگشت به خانه ندارند، باید به شما تلفن ‌کنند. هرچند دسترسی به گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و سایر دستگاه‌ها به راحتی امکان‌پذیر است، اما مهم است که در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی نکنند. قوانینی برای استفاده از لپ‌تاپ‌، اینترنت و رسانه‌های اجتماعی تعیین کنید و محدودیت‌هایی برای این موارد قائل شوید. به آن‌ها کمک کنید راهی برای تعادل زمانی که در دنیای واقعی و در دنیای مجازی صرف می‌کنند، پیدا کنند. تصمیم‌گیری و تفکر انتقادی دو جنبه‌ی مهم مسئولیت‌پذیری است.

    باید دانست، کودکان هم به اندازه‌ بزرگ‌سالان از والدین خود انتظار توضیح و دلیل دارند. الگوی رفتارهایی باشید که دوست‌دارید در کودک‌ خود ببینید. مانند احترام، دوستی و عشق‌ورزی، صداقت، مهربانی، صبر و تحمل.

dealz123.com
Logo
Register New Account
Reset Password
Shopping cart