• Kaya Blanton posted an update 1 year, 4 months ago

    بارداری و زایمان مرحله‌ای تکاملی در زندگی یک زن به‌ شمار می‌آید . این اختلالات روانی تاثیر بسیار زیادی بر سلامت جسمی و روحی مادر، نحوه ارتباط وی با فرزندش در بعد از زایمان بر جای می‌گذارد. امکان بروز حالت‌های روان رنجوری مانند افسردگی، ترس مرضی، اختلال خواب و اختلال وسواس در زنان باردار زیاد است که بر رشد جنین و متعاقب آن بر سلامت کودک و هم‌چنین سلامت خود مادر تاثیر بسیار مهمی دارد .

    شناسایی به‌موقع علائم افسردگی بارداری به فرد کمک می‌کند تا بدون آسیب به جنین، افسردگی بارداری او درمان شود. استفاده از غذاهای دریایی در دوران بارداری، باعث کاهش استرس و افزایش هورمون های شادی آور خون، می شود. غذاهای دریایی شما مقادیر بالای اسید چرب امگا ۳، ویتامین ها و مواد مغذی هستند که به خانم های باردار توصیه می شود این غذا را در برنامه غذایی خود قرار دهند. برای کاهش مصرف روغن در دوران بارداری، توصیه می شود ماهی را به صورت کبابی آماده کرده و میل کنید.

    افسردگی بارداری به دلیل تغییرات هورمونی و یا سابقه ژنتیکی و .. بسیاری از زنان باردار به‌دنبال احساس گناه نسبت به افسردگی خود، از ابراز نگرانی و احساسات ناخوشایند خودداری می‌کنند. اگر افسردگی در زمان بارداری درمان نشود ممکن است بعد از زایمان نیز ادامه پیدا کند. این افسردگی ممکن است بر رابطه مادر و نوزاد تاثیرات منفی بگذارد. نوزادان در مراحل اولیه رشد به شدت نیازمند برقراری رابطه نزدیک با مادر هستند، اگر این رابطه به خوبی میان مادر و فرزند شکل نگیرد، ممکن است حتی کودک در بسیاری از مراحل رشد خود دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیری شود.

    این موضوعی طبیعی است که نگران چیزهایی باشید که می‌خورید، می‌نوشید، احساس می‌کنید یا انجام می‌دهید. استرس شدید در دوران بارداری به احتمال زیاد موجب نقص های مادرزادی نظیر شکاف دهان، شکاف لب، ستون فقرات شکافدار، آنانسفالی و نقص های مادرزادی قلبی می شود. انجام برخی فعالیت های فیزیکی سبک مانند راه رفتن نه تنها سطح استرس را کاهش می دهد بلکه از ناراحتی مزمن در دوران بارداری جلوگیری می کند. استرس حاد به دلیل مشکلات مالی، مسائل مربوط به رابطه، رفتار فیزیکی و یا ذهنی می تواند تاثیر گذار باشد و ممکن است منجر به افسردگی دراز مدت شود. ممکن است سؤال کنید که آیا شما که مبتلا به GAD هستید میتوانید باردار شوید.

    بنابراین برای کاهش استرس حتما مشکل خود را با پزشک، روان شناس و یا یک دوست معتمد در میان گذاشته و از او راهنمایی بگیرید. بنابراین بسیار مهم است که زنان مبتلا به اختلالات اضطرابی در دوران بارداری به دقت تحت نظر باشند، به طوری که در صورت بروز علائم اضطراب در دوران بارداری ، درمان مناسب انجام شود. اگر شما نیز دوران بارداری پر از استرس و اضطرابی را پشت سر می گذارید و نگران این هستید که این استرس و اضطراب برای جنین شما و یا خودتان مشکل ایجاد کند پس باید به دنبال راهکارهایی برای درمان استرس و تپش قلب در بارداری باشید. نکاتی را که در زیر گفته شده است انجام دهید تا بتوانید اضطراب و استرس خود را کاهش دهید.

    ازطرف دیگر، ساختن یک ارتباط خوب با شما، و داشتن درک و شناخت بهتر از وضعیت کلی شما، به آنها امکان بهتر کردن حال شما و درمان مناسب شما را براساس نوسانات حالات و رفتارهای شما و تغییرات هورمونی در دوره بارداری، فراهم می کند. استفاده از کمک های حرفه ای متخصصان، یکی از بهترین گزینه ها برای شناسایی و کاهش علائم در دوران بارداری و هم بعد از آن می باشد. یکی از مشکلات دوران بارداری ویار یا ولع خوردن مواد غذایی خاص است. اگر ویار به مواد غذایی سالم داشته باشید، مشکلی ندارد؛ اما گاهی دیده می شود که ویار نسبت به مواد غذایی ناسالم نیز در بین زنان باردار وجود دارد که باید در چنین مواردی، مراقبت های لازم صورت گیرد. تا آنجا که ممکن است از مصرف قند و شکر اجتناب و مقدار زیادی آب بنوشید. کم خوردن غذا یا زیاد خوردن غذا می‌‌تواند شما را دچار کمبود وزن یا افزایش وزن بیش از حد در دوران بارداری کند.

    بله متدهای مختلفی برای درمان اضطراب در زمان بارداری وجود دارد. گوش دادن به موسیقی در کمتر از 30 دقیقه، می تواند باعث کاهش هورمون استرس در بدن شما شود. آنها ممکن است نگران از دست دادن کودک خود، سلامت او و نحوه به دنیا آوردن فرزند خود باشند. اگر چنین احساسی دارید، با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود صحبت کنید. استرس جدی یا طولانی مدت ممکن است بر سیستم ایمنی بدن که شما را در برابر عفونت محافظت می کند، تاثیر منفی بگذارد.

    دیگر زنان باردار نیز کمک دیگری برای کنترل این اضطراب‌ها هستند، زیرا احتمالاً آنها نیز همان نگرانی‌های شما را دارند. برای درمان اضطراب دوران بارداری گزینه های زیادی وجود دارد که می توانند به کمک مادر بیایند. در حالی که بسیاری از افراد می دانند که برخی از زنان دچار افسردگی پس از زایمان می شوند، بروز اضطراب در زن در دوره بارداری و پس از زایمان کمتر شناخته شده است. در واقع، اغلب مادر هر دو اختلال را در کنار یکدیگر تجربه می کند. اگر فکر می کنید افسرده هستید، سریع درمان را شروع کنید تا از مصرف داروهای ضد افسردگی اجتناب نمائید. حتی کودکانی که به موقع به دنیا می آیند ممکن است وزن کم و سیستم ایمنی ضعیف داشته باشند.

    این فرد به شما کمک می کند تا احساسات خود را درک کنید ، مشکلات را حل کنید و در زندگی روزمره با آن ها کنار بیایید. در دوران بارداری ، تغییرات هورمون ها می تواند بر مواد شیمیایی مغز تأثیر بگذارد و باعث افسردگی و اضطراب شود. آنها ممکن است فکر کنند که علائم بارداری و یا بلوز کودک دارند ، که بسیاری از خانم ها بلافاصله پس از به زایمان نوزاد آن را تجربه می کنند. یاد گیری نحوه مراقبت درست از کودک، یادگیری رموز و سلیقه های مراقبت مخصوص نوزاد، بی خوابی های زیاد و فرسودگی ناشی از آن می تواند هرکسی را مقداری دیوانه کند. بنظر می رسد که بسیاری از افراد یادشان می رود که در این دوره کامل، مادر در حال بهبودی از سختی ها و عوارض 9 ماه دوره آبستنی و عوارض زایمان نیز می باشد. همه این موارد همراه با نوسانات هورمونی و تغییرات شیمیایی شدید در بدن بعد از تولد نوزاد، می تواند یک ترکیب آزار دهنده و یک سری علائم اضطراب و افسردگی را ایجاد نماید.

    خواسته او فقط سلامت شماست و به شما کمک می کند تا به سرعت بهبود بیابید . محبت و نگرانی او را ارزشمند بدانید و سعی کنید با او با محبت برخورد کنید . دلیل نگرانی های او را درک کنید و تمام تلاش تان را بر روی بهبود تان متمرکز کنید. همسر تان مهم ترین آدم زندگی تان است و در کنار او بمانید و از انرژی مثبتی که برای تان می فرستد شاد و قدردان باشید.

    این موضوع نشان می‌دهد که چرا زنان آفریقایی-آمریکایی در ایالات متحده نسبت به زنان سایر گروه‌های نژادی یا قومی احتمال بیشتری برای داشتن نوزادان نارس و کم وزن دارند. هورمون‌های زنان در این دوران در حال تغییر هستند، این تغییرات می‌تواند باعث تغییر خلق و خوی شما شود. برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … ۴) بچه‌دارشدن بزرگ‌ترین تغییر زندگی شماست و ممکن است برای اینکه با این تغییر کنار بیایید نیاز به حمایت فامیل و دوستان داشته باشید. بنابر این حتی قبل از تولد نوزاد از اطرافیان خود برای مواجهه با استرس کمک بخواهید. 3دانشیار گروه مامایی، مرکز تحقیقات ایمنی بیمار، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران.

    این نوع استرس می‌تواند به دلیل داشتن مشکلات مالی، سوء استفاده، بی‌خانمانی یا مشکلات جدی سلامتی ایجاد شود. در صورت مشاهده هر یک از علائم بالا بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. برای رفع مشکل طیف گسترده ای از گزینه های درمانی از جمله گفتار درمانی تا دارودرمانی وجود دارد که پزشک پس از مشورت با شما مناسب ترین گزینه را برای شما تجویز خواهد کرد. برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … برای درمان اضطراب ممکن است به شما استفاده از مشاوره خاص یا برنامه گروه درمانی یا رفتار درمانی شناختی توصیه شود. برای اطلاع از گزینه های پیشنهادی با پزشک یا مشاور خود صحبت کنید.

    اما اگر در دوران بارداری مصرف داروی ضد افسردگی را متوقف کردید ، ممکن است افسردگی شما مجددا بازگردد. بدون تأیید پزشک تان ، هیچ دارویی را در دوران بارداری شروع نکنید یا قطع نکنید. پس از مراجعه، روانشناس علائم افسردگی در فرد را بررسی می‌کند و در صورت نیاز درمان فرآیند درمان را با توجه به شرایط مادر آغاز می‌کند.

dealz123.com
Logo
Register New Account
Reset Password
Shopping cart